onsdag 7 mars 2012

Cykel v.10

Hej!
Nu går vi in i en tävlingsförberedande period och som ni ser så har jag ändrat upplägget. Jag kommer varje vecka lägga upp två pass: ett non-draftingpass och ett draftingpass. Eftersom sätten att cykla på är väldigt olika i de här kategorierna så väljer ni själva vilka intervaller ni vill köra beroende på vad ni har för mål. Om jag inte skriver något annat så ska intervallerna köras i kad 90-100v/min. Det är inte fel att köra passen utomhus om man har möjlighet men tänk på att det är känslan i kroppen som är viktigast inte puls och hastighet. Undrar ni över något så maila mig på claude11@hotmail.com.
Lycka till :-)

non-drafting
-uppvärmning 10min
-intervaller 2-3x15min (precis under tröskel men tänk på att ni ska orka 2-3x15min, vila 5min)
-nedvarvning 10min/55-75min

drafting
-uppvärmning 10min
-3x5min (precis under tröskel max sista 10sek i varje min-öka kadensen inte motståndet!, 3min vila)
-vila 3min
-5x70-20 (70sek max-20sek vila)
-vila 3,5min
-5x30-30 (30sek max-30sek vila
-vila 3min
-nedvarvning 10min/60min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar