onsdag 19 mars 2014

Torsdagen 20 Mars (Löpning)

Löpning: 18:00 - 19:30
Samling: Aq-va-kul (Kastellgatan, Banérsgatan)

Uppvärmning:
Uppvärmning med 20 min lätt löpning.

Inne på Stadion:
3x(1st löpskolningsövning)
3x(1st löpskolningsövning) 
3x(1st löpskolningsövning)

4 st accelrationer/stillöpningar 50-60 m 

straight n´ turns: Långsidan av 400 m varvet på banan, delas in i tre delar, acceleration-acceleration till absolut max, sen håller ni absolut max i överfart i 40-50 m då kurvan börjar. I kurvorna på båda sidorna får ni gärna gå eller jogga väldigt långsamt för att accelerera upp och hålla max igen på långsidan. Upprepa i en följd utan vila tills ni har sprungit x-antal varv enligt nedan.

Fokus: 
Bra hållning, sträck på er! 
Snabba fötter, tänk att marken brinner. Jobba för att komma upp i överfart, det ska vara absolut MAX och fullt fokus på långsidorna.
Aktiv vila i kurvorna, gå eller jogga i styrfart!

Kategori A-C - Halvironman och ironman distans:
6 varv (400 m) straight n´ turns i en följd med joggvila/gång i kurvan
Därefter lätt jogg 30 min tillbaka till aqvakul (fram till 19:30).

Kategori A-C - Sprint och olympisk distans:
6 varv (400 m) straight n´ turns i en följd med gång i kurvan
Därefter lätt jogg 30 min tillbaka till aqvakul (fram till 19:30).

Kategori D-E - Halvironman, ironman distans:
4 varv (400 m) straight n´ turns i en följd med joggvila/gång i kurvorna
Därefter lätt jogg 15-30 min tillbaka till aqvakul

Kategori D-E - Sprint och olympisk distans:
4 varv (400 m) straight n´ turns i en följd med GÅNG i kurvan
Därefter lätt jogg 15 min tillbaka till aqvakul 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar