torsdag 19 november 2015

Torsdagen 19 November (Löpning)

Löpning: 18.00 - 19:30
Samling: Simhallsbadets huvudentré (Regementsgatan 24)
Kategori A - Kategori E

Idag vill jag att ni känner efter hur det känns i benen och ska ni tävla i helgen så kör ni det alternativa passet eller rehab/nybörjar passet. Vi tar ett beslut innan vi kör igång!

Uppvärmning till Fridenborg (Fridhemsvägen):
Lätt uppvärmning i 20 minuter i gemensam grupp.
Nybörjare värmer upp 6-8 varv av [3 min lätt jogg + 1 min gång]


Kategori A & Kategori B:
6x[45 sek löpning uppför i hög fart + 120 sek aktiv vila nerför]
Lätt löpning i distansfart fram till 19:30.

Kategori C:
4-5x[45 sek löpning uppför i hög fart + 120 sek aktiv vila nerför]
Lätt löpning i distansfart fram till 19:15.

Kategori D & Kategori E:
2-4x[45 sek löpning uppför i hög fart + 120 sek aktiv vila nerför]  
Lätt jogg tillbaka till simhallsbadet, minst 10-20 minuter
Alternativt pass:
4-6x[8 min distansfart + 2 min distansfart minus 20 sek]

Rehab/Nybörjare:
12x [3 min Lätt jogg + 1 min gång] totalt inkl. uppvärmning
(Springer bort till backen och är en del av gruppen)
Alla avslutar med framgångens-lag: 3x10 tåhäv på varje fot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar