lördag 21 november 2015

Söndagen 22 November (Löpning)

Löpning: På egen hand
Kategori A - Kategori E

Jobba med din teknik när du springer distans:
* Din kropphållning, sträck på dig!
* Huvudet, blicken i horisonten.
* Tappa inte frekvens eller rythm, glöm inte att armarna!
* Spring med lagom långa steg, lätta/tysta steg, ingen broms!
* Jobba med hälkicken och knät leder rörelsen.

Vad har jag för distansfart?
Distansfart: ska inte gå fortare än din snittfart/km vid tävling på 10 km + 45-60 sekunder. Spring inte för fort! 

Kategori A & Kategori B:
75 min distanslöpning bestående av:
* 45 min distansfart
* 10 min distansfart minus 10-20 sek/km 
* 20 min distansfart

Kategori C:
60 min distanslöpning bestående av:
* 30 min distansfart
* 10 min distansfart minus 10-20 sek/km 
* 20 min distansfart

Kategori D & Kategori E:
50 min distanslöpning bestående av:
* 30 min distansfart
* 5 min distansfart minus 10-20 sek/km 
* 15 min distansfart

Nybörjare/Rehab/Uppstart:
10x[5 min lätt jogg + 1 min gång]

Avslutar med framgångens-lag: 3x10 tåhäv på varje fot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar