lördag 2 april 2016

Söndagen 3 April (Löpning)

Löpning: På egen hand
Kategori A - Kategori E

Distanslöpning i rätt fart utefter ert testresultat från förra veckan. 
Har du inte gjort något test så kan du ta din snittfart på 10 km + 45-60 sekunder. 
Fartökningen innebär att ni ökar fokus på er tekniken snarare än ansträngning. Plocka upp er hållning, arm och benfrekvens vilket gör att ni springer något fortare, utan någon extra ansträngning. Försök behålla en bra teknik trots att ni sänker farten något.   

Kategori A, Kategori B & Kategori C långdistans: 
115 minuter totalt bestående av:
60 min i distans tempo
5 min ökar farten 10-15 sekunder/km
30 min i distans tempo
5 min ökar farten 10-15 sekunder/km
15 min i distans tempo

Kategori C olympisk & Sprint:
95 minuter totalt bestående av:
60 min i distans tempo
5 min ökar farten 10-15 sekunder/km
30 min i distans tempo

Kategori D & Kategori E: 
70 minuter totalt bestående av:
40 min i distans tempo
1 min gång
20 min i distans tempo
1 min gång
10 min i distans tempo

Nybörjare/Rehab/Uppstart: 
15x[4 min löpning med bra teknik + 1 min gång]

Alla avslutar med 3x10 tåhäv på varje fot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar