lördag 11 februari 2017

Söndag 12 februari (Löpning)

Löpning: På egen hand

Kategori A - Kategori E
Distanslöpning i rätt fart. Ta din snittfart på 10 km + 45-60 sekunder. 

Fartökningen innebär att du ökar fokus på tekniken snarare än ansträngning. Plocka upp hållning, arm- och benfrekvens vilket gör att du springer något fortare, utan extra ansträngning. Försök bibehålla bra teknik trots att farten sänks farten något.   
 
Kategori A, Kategori B & Kategori C långdistans: 
95 minuter totalt bestående av:
6x[14 min i distans tempo + 1 min ökar farten 10-15 sekunder/km]
5 min i lugnt distans tempo
 
Kategori C olympisk & Sprint:
75 minuter totalt bestående av:
5x[14 min i distans tempo + 1 min ökar farten 10-15 sekunder/km]

Kategori D & Kategori E: 
60 minuter totalt bestående av:
4x[14 min i distans tempo + 1 min ökar farten 10-15 sekunder/km]

Nybörjare/Rehab/Uppstart: 
15x[2 min löpning med bra teknik + 1 min gång]

Avsluta med 3x10 tåhäv på varje fot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar