onsdag 24 februari 2016

Torsdagen 25 Februari (Löpning)

Löpning: 18.00 - 19:30
Ingång: Simhallsbadets huvudentré (Regementsgatan 24)
Kategori A - Kategori E

För att bli en bättre löpare (oavsett nuvarande nivå) så behöver vi träna vår, kapacitet, uthållighet och rörelseekonomi. Idag ska vi springa några högintensiva intervaller för att träna vår aeroba och anaeroba kapacitet, samt för att förbättra vårt VO2max (vår maximala syreupptagningsförmåga). Med högintensiva intervaller menas att arbetsintensiteten ska vara mycket hög, 90-100% av VO2max eller över 95 % i förhållande till vår max puls.

Uppvärmning till Hästhagen:
20 min uppvärmning alt. 4x[3 min lätt löpning + 1 min gång]

Tabata-Intervaller [Alla]:
4-8x[20 sekunders MAX löpning - 10 sekunders vila]
(upprepas till utmattning uppstår, max 8 intervaller)

Kategori A - Kategori C:
Löpning fram till 19:30

Kategori D & Kategori E:
Löpning fram till 19:00

Nybörjare:
4x[3 min lätt löpning + 1 min gång]

Alla avslutar med 3x10 tåhäv på varje fot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar