måndag 1 februari 2016

Tisdagen 2 Februari (Löpning)

Löpning: 18:00-19:30
Samling: Simhallsbadets huvudentré (Regementsgatan 24)
Kategori A - Kategori E

Idag finns det möjlighet att springa löptest på 5 km, 3 km eller så långt du orkar (upp till 12 minuter).
Testet ska ge er en korrekt nulägesanalys om var ni är i er träning och är ett hjälpmedel för att ni ska kunna träna i rätt farter och få bästa möjlighet till att utveckla ert bästa jag. Efter genomfört test får ni ut ett individuellt schema över fart i olika fartzoner.

Uppvärming:
Individuell uppvärmning i 20-30 minuter, avsluta gärna med lite stegringslopp inne på Hästhagen.
Start: 18:30 på Hästhagens IP

Testlopp:
Du väljer själv om du vill springa testlopp eller om du vill köra passet nedan. Ska du köra test så är det distanserna:
  • 5 km
  • 3 km
  • upp till 12 min (så långt du orkar för nybörjare) 
Jag klockar och håller räkningen på hur många varv ni sprungit

Alternativt pass:
Uppvärmning 20 minuter alt.6x[2 min löpning + 1 min gång]
4-10x400 i jämn fart 
(4 st Nybörjare, 6 st Kat D&E, 8 st Kat C, 10 st Kat A&B)
@90 sekunders vila
Nedvarvning 10 minuter alt.3x[2 min löpning + 1 min gång]

SES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar