måndag 26 oktober 2015

Tisdagen 27 Oktober (Löpning)

Löpning: 18.00 - 19:30
Samling: Simhallsbadets huvudentré (Regementsgatan 24)
Kategori A - Kategori E

Uppvärmning till Hästhagen:
Lätt uppvärmning i 20 minuter i gemensam grupp.
Nybörjare värmer upp 5x[3 min lätt jogg + 1 min gång]

Kort styrka:
1x20 benböj åt sidan
2x15 utfallsteg
3x10 benböj
4x5 upphopp i streamline
4x50 m stillöpning

Dagens pass är ett pass för att förbättra vårt VO2 max, det vill säga den maximala syreupptagningsförmågan (ml O2 / kg kroppsvikt). Anledningen till att vi fokuserar på VO2 max är för att den ger oss ett kvitto på om vi utvecklar vår uthållighet. 
På dagens pass är det viktigt att ni försöker hitta era trösklar och er individuella fart, men våga utmana er själva!

All out = 90-95% av maxpuls
Lätt löpning = 70% av maxpuls

Kategori A & Kategori B:
4 x [3 min All out + 3 min Lätt löpning ]
  • Avslutar passet med lätt löpning fram till 19:30
Kategori C:
4 x [3 min All out + 3 min Lätt löpning ]
  • Avslutar passet med lätt löpning fram till 19:15
Kategori D & Kategori E:
4 x [3 min All out + 3 min Lätt löpning ]
  • Avslutar passet med lätt löpning tillbaka till badet
Nybörjare:
4 x [3 min löpning + 3 min gång]
  • Avslutar passet med lätt löpning tillbaka till badet
Alla grupper avslutar med framgångens-lag: 
3x10 tåhäv på varje fot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar