lördag 24 oktober 2015

Söndagen 25 Oktober (Löpning)

Löpning: På egen hand eller Yddingeloppet
Kategori A - Kategori E

Jag hoppas att de flesta av er tar chansen att tävla eller åka med och träna ute i bokskogen.

Annars rekommenderas:
Distansfart: ska inte gå fortare än din snittfart/km vid tävling på 10 km + 1 min.
Ex: Tävlingsfart på 10 km, snittfart 5.00/km + 1 min = Distansfart på 6:00/km 

Kategori A & Kategori B:
60 min distanslöpning med fokus på bra teknik och rytm.

Kategori C:
45 min distanslöpning med fokus på bra teknik och rytm.

Kategori D & Kategori E:
35 min distanslöpning med fokus på bra teknik och rytm.

Nybörjare:
12x[3 min lätt jogg med fokus på lätta, tysta, trippande steg + 1 min gång]

Avsluta med framgångens-lag = 3x10 tåhäv på varje ben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar